2008年8月30日土曜日

Ukulele Live@Blog "You Really Got A Hold On Me"

Written by Smokey Robinson



I don't like you, but I love you
Seems that I'm always thinking of you
Oh, oh, oh, you treat me badly
I love you madly
You've really got a hold on me
You've really got a hold on me, baby

I don't want you, but I need you
Don't want to kiss you, but I need you
Oh, oh, oh, you do me wring now
my love is strong now
You've really got a hold on me
You've really got a hold on me, baby

I love you and all I want you to do
is just hold me, hold me, hold me, hold me

I want to leave you, don't want to stay here
Don't want to spend another day here
Oh, oh, oh, I want to split now
I just can quit now
You've really got a hold on me
You've really got a hold on me, baby

I love you and all I want you to do
is just hold me, hold me, hold me, hold me

You've really got a hold on me
You've really got a hold on me
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
君のこと、好きじゃないけど、愛してる
いつも君のことを思っている
君はつれない女だけど、気が狂いそうなくらい愛してる

僕を引き留めていておくれ
僕を捨てないでいておくれ

君なんか欲しくはない、でも必要なんだ
君にキスなんかしたくない、でもしなきゃいけないんだ

君を愛してる、君にして欲しいことは
ただ僕を抱いてくれること

もっと強く

君を置いていってしまいたい、ここにいて、
ありきたりの日々を過ごしたくない
いますぐ別れたいんだ
終わりにすることだってできる

僕を引き留めていておくれ
僕を捨てないでいておくれ

君を愛してる、君にして欲しいことは
僕を抱いてくれること、お願いだよ、抱いてくれ、強く

僕を引き留めていておくれ
僕を捨てないでいておくれ
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
♪likeとloveの間には暗くて深い川がある〜、けっこうどろどろになった男と女の愛の歌とも取れるような感じですねえ。こうなったら、男は大体哀れな末路を辿ることになりますね。

ビートルズのカバーで有名だけど、オリジナルはスモーキー・ロビンソン。ジョン・レノンも切なく歌ってますが、スモーキー・ロビンソンはもっと甘く切ない感じ。僕はもう甘くも切なくもなくなってきたお年頃ですが。

0 件のコメント: