2008年6月21日土曜日

Ukulele Live@Blog "Such A Night"

Such A Night
Song by Mac Rebennack(Dr.John)



Such a night, it’s such a night. 
Sweet confusion under the moonlight.
Such a night, it’s such a night.
To steal away the time is right.
Your eyes caught mine, at a glance.
You let me know that this was my chance.
But you came here with my my best friend Jim,
And here I am, tryin’ to steal you away from him.

Oh... but
If I don’t do it, you know somebody else will
If I don’t do it, you know somebody else will
If I don’t do it, you know somebody else will
If I don’t do it, you know somebody else will

Such a night, it’s such a night.
悩ましい  月のあかり
Such a night, it’s such a night.
こんな夜に 恋に落ちる
頭はくらくら 胸はどきどき
君の 瞳が 誘う
それは 許されない恋の道 
どうにもならない 

Oh... but
If I don’t do it, you know somebody else will
If I don’t do it, you know somebody else will
If I don’t do it, you know somebody else will
If I don’t do it, you know somebody else will
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
〔歌詞対訳〕
こんな夜、こんな夜、 月明かりの下、心は甘く乱れる
こんな夜、こんな夜、 抜け出すにはちょうどいい時
君はちらりと俺を見た  俺にチャンスを与えてくれるように
でも、君はここに俺の親友のジムと一緒に来たんだっけ
さて俺の出番かな、ヤツから君をかすめ取るんだ

俺がやらなきゃ 誰かがやるさ
俺が君を奪わなきゃ 他の男が君に手を出すかも


・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
パーティの夜、親友のジムが「はくい女」(死語か)、まあすごくイケてる女を連れてきたわけですね。で、その女、けっこう浮気っぽいようで、自分に流し目なんかしちゃったり。つい、その気になって親友の女を「コマしたろかい」(下品な言葉だが)みたいな気になっているという歌ですね。ドクター・ジョン代表曲が続きました。

0 件のコメント: